Hari Wanita Antarabangsa

Hari Wanita Antarabangsa

Hari Wanita Antarabangsa

WANITA DIJULANG NEGARA GEMILANG. Kata ini melambangkan kepentingan mewujudkan budaya yang komprehensif dan kesaksamaan jantina pada semua peringkat sebagai satu usaha untuk memartabatkan golongan wanita.

Setiap tahun pada 8 Mac telah dijadikan satu hari untuk mengiktiraf dan menghargai peranan golongan wanita. Sumbangan dan peranan wanita dalam pelbagai aspek juga bertindak sebagai tulang belakang kepada pembangunan sosial masyarakat.

Wanita seharusnya diberikan hak dan peluang yang sama rata tidak hanya dalam bidang pendidikan, namun juga dalam bidang kerjaya dan juga membuat keputusan.

Dari segi agama, Islam menuntut supaya wanita selayaknya dihormati, dihargai dan dilindungi. Perkara ini melibatkan penglibatan wanita untuk mempunyai hak dalam berpendidikan, industri dan sosial.

Hari ini, penglibatan golongan wanita dalam bidang profesional semakin diiktiraf. Telah terbukti bahawa golongan wanita sudah bervariasi dalam pelbagai bidang lebih-lebih lagi peluang itu semakin luas. Golongan wanita kini mampu memajukan diri dan membawa perubahan dari segi ekonomi.

"Keupayaan wanita tidak boleh disangkal lagi. Kemampuan wanita untuk berdaya saing kini dapat dibuktikan dengan kejayaan yang membanggakan negara."

"Wanita bebas untuk melakukan apa sahaja yang dirinya mahukan."

Namun, kelangsungan dalam aktiviti yang diceburi oleh golongan wanita mungkin terbatas akibat gangguan mental dan fizikal yang disebabkan oleh haid. Masalah yang sering dihadapi oleh golongan wanita apabila kedatangan haid adalah antaranya masalah kebocoran, kekerapan menukar tuala wanita yang kerap penuh dan juga ketidakselesaan apabila bergerak akibat menggunakan tuala wanita yang tidak sesuai.

Masalah-masalah tersebut boleh diatasi dengan adanya Menstrual Disc daripada Helloqween. Hal ini kerana Menstrual Disc boleh mengendalikan aliran yang lebih berat tanpa kebocoran, memberikan golongan wanita lebih keyakinan dan keselesaan sepanjang hari. Bagi meraikan Hari Wanita Antarabangsa dan juga semua kaum wanita di Malaysia, Helloqween menyediakan potongan harga sebanyak 20% bagi setiap pembelian semua produk. Dengan ini, golongan wanita memiliki potensi dan keselesaan untuk terus memajukan diri dan juga masyarakat.

Helloqween Inner Juice

Regular Price
RM40.00 MYR
Sale Price
RM40.00 MYR
Regular Price
RM0.00 MYR
Unit Price
Translation missing: en.general.accessibility.unit_price_separator